Doorverwijzen naar het strand, volgens de APA-norm - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Willemien & Leanne - WaarBenJij.nu Doorverwijzen naar het strand, volgens de APA-norm - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Willemien & Leanne - WaarBenJij.nu

Doorverwijzen naar het strand, volgens de APA-norm

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Willemien & Leanne

07 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

32 dagen, 20 uur en 30 minuten later.

'Man, wat gaat de tijd toch snel'.

Lekker cliché zinnetje, wel waarheid! Doordat we het gelukkig nog steeds naar ons zin hebben vliegt de tijd echt voorbij. Want wat is het toch heerlijk om geen sociale, werk of andere verplichtingen te hebben. Helemaal zelf bepalen hoe je je tijd in deelt. Dat maakt dat we hier wel echt volop genieten! En geloof het of niet, Leanne en Willemien kunnen zich verbazingwekkend goed aan een structuur houden. Voor de mensen die van te voren riepen: 'ach ja, dat schoolwerk.. jullie zijn allebei niet heul erg van de structuur, ik moet het nog maar even zien hoe jullie je aan een schema gaan houden.' Wij verbazen onszelf regelmatig met hoe gestructureerd we kunnen werken, zelfs op het strand en feestjes spoken de APA-normen nog door ons hoofd;-)
De doordeweekse dagen zijn van ong. 9.00 - 16.00 bezet voor school, daaromheen is het tijd voor leuke dingen. Zo gaan we veel, heel veel naar het strand. Behalve afgelopen week, toen regende het redelijk vaak. Ook gaan we veel, heel veel naar feestjes. Die zijn hier dus echt heel leuk! (Al missen we de flamoes en klem in de prem in Ede regelmatig) Ook gaan we, je heet niet voor niets Willemien van der Breggen, regelmatig shoppen in Willemstad.
Qua schoolwerk we zijn wel beland bij het lastigste gedeelte, de theoretische onderbouwing. Dus we hebben afgelopen week een bezoekje gebracht aan de universiteit van Curaçao, ze hadden daar een heuze bibliotheek waar we even in rond mochten snuffelen. Grappig was dat het ongeveer net zo groot was al die van de CHE en dat er vrijwel dezelfde boeken instonden. Met onze ogen dicht waande we ons weer even thuis.

Leanne speelt in de kerk mee in het bandje, dat is heel leuk om te doen! Kerk is klein maar de mensen zijn heel betrokken op elkaar, dus het is erg gezellig. Zo hadden we vorige week een dienst op het strand met een BBQ. We vinden dit een geslaagd concept en zijn van plan dit in Nederland te implementeren in de gemeente.

Het is ondertussen alweer 11.18, tijd om naar het strand te gaan dus! Er is daar een feestje waar ze, jawel, gaan beerpongen! Dat mogen we niet missen natuurlijk;-)

We sluiten af met een paar onnozele dingen die hier regelmatig voorkomen.

Wist je dat:
- Willemien van die dagen heeft dat haar make-up in een keer goed zit? Oeh wat voelt ze zich dan goed.

- We al 2 weken geen kakkerlak meer hebben gezien? (Bij deze kloppen we dit af)

- Dat ondergetekende, nog geen 1 minuut nadat ze dit geschreven had, een enorme gil uit de badkamer hoorde. Jawel, willem spotte er weer één... (foto)

We er steeds beter in worden de betaalmannetjes van het strand te ontwijken?

- Vrieslolly's van de Albert Heyn echt bazen ijsjes zijn? (foto)

- Willem regelmatig buien heeft dat ze 'even lekker op de vloer wil liggen'. Wel handig, hoeven we daarna niet meer te dweilen.

- Willem al een maand geen series heeft gekeken?

- Leanne al 11 boeken heeft gelezen?

- Leanne al 3 keer haar bikinibroekje binnenstebuiten of achterstevoren aan heeft getrokken en hier pas achterkwam op het strand...

- Leanne binnen 2 weken 2 wijnglazen, 2 limonade glazen heeft gesloopt (persoonlijk vind ik dit een prestatie) en ontelbaarveel het licht aan laat staan?

• 07 Maart 2015 - 21:09

Anke:

Oh heeeerlijk schatjes! :) Geniet er van!

• 08 Maart 2015 - 04:57

Grekel:

Wist je dat: Leanne jarig was?

En dat: jullie toen lekkere cake hebben gemaakt?

En die: echt niet op 360 graden gebakken hoeft te worden?

Leuk!! Wij wilden ook al naar de uni gaan.

• 08 Maart 2015 - 04:57

Grekel:

Wist je dat: Leanne jarig was?

En dat: jullie toen lekkere cake hebben gemaakt?

En die: echt niet op 360 graden gebakken hoeft te worden?

Leuk!! Wij wilden ook al naar de uni gaan.